Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene. Du finner kontaktinformasjonen vår lenger nede.
Når du gjør et innskudd på din sparekonto, overfører du ikke til en annen konto i banken din, men gjør en betaling til vårt konto 6006 05 29496 og oppgir sparekontonummeret ditt som KID. Collector står som betalingsmottaker på kontot.
For å gjøre et uttak logger du inn på Mine sider og velger hvilken sparekonto du vil ta ut fra, klikker på 'Ta ut penger' og velger beløp. Beløpet utbetales til din uttakskonto, som tydelig står oppført på siden.
Du kan også planlegge et uttak som skal gjøres på en annen dag enn dagens dato, slik at alt er klart.
Det er også mulig å ringe oss på kundeservice, så hjelper vi deg med uttaket.
Enkelt avslutter du den ved å logge inn med BankID på Mine sider. Velg den kontoen du ønsker å avslutte på startsiden og klikk deretter på 'Planlegg avslutning'. Velg avslutningsdato og 'Planlegg avslutning'. Eventuelt saldo utbetales til din registrerte uttakskonto og vises der som regel neste bankdag.
Det er også mulig å kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg med avslutningen.
Ja, du kan alltid få tilgang til de innsatte pengene dine, selv om de er plassert på en av våre fastrentekontoer. Du logger inn på Mine sider og velger 'Uttak' i menyen. Det som skjer er at du mister opptjent rente for hele perioden pengene har vært innsatt. Det blir som om pengene sto på en 0% rentekonto. Det påløper ingen straffegebyr for å ta dem ut.
Det er også mulig å kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg med uttaket.
Du har rett til å angre åpningen av din sparekonto hos oss innen 14 dager etter at du har søkt om sparekontoen (angrefristen). Angrefristen gjelder kun for den første avtalen og ikke enkelte transaksjoner eller lignende som er gjennomført i avtaleperioden for kontoen. Du trenger ikke oppgi noen grunn til hvorfor du angrer. Oppgi navn, adresse, telefonnummer eller e-postadresse. Det anbefales alltid å lagre dokumentasjon som viser at du har angret.
Hvis du angrer, avsluttes kontoen. Saldoen og eventuell opptjent rente utbetales så snart som mulig til din angitte konto, senest 30 dager etter at vi har mottatt meldingen din om at du utøver din angrerett.
Det er ikke uvanlig at vi av og til må endre rentene vi tilbyr på våre sparekontoer. Årsaken kan være ulike forhold og påvirkes for eksempel av markedssituasjonen eller konkurranse. En eller flere av våre sparekontoer kan ha en høyere rente når vi trenger å låne penger for å skape en balanse mellom innskudd og utlån. Når dette behovet ikke lenger eksisterer, kan vi være nødt til å senke renten for å dempe tilstrømningen av lånte penger fra sparekunder.
Vi tilbyr ikke noen betalingsfri måned, men vi kan tilby deg avdragsfritt opptil to ganger i året. Det vil si at selve avdraget krediteres, og du betaler for rente og eventuelle andre avgifter på fakturaen. Hvis du vil ha avdragsfrihet kontakter du oss på telefon eller sender oss en mail.
Ja, det kan du og du betaler kun rente for den tiden du har hatt lånet hos oss. Hvis du skal innfri et lån kontakter du alltid kundeservice på telefon eller på mail, så hjelper vi deg med å beregne korrekt innfrielsesbeløp. Med henvisning til loven om hvitvasking kommer vi til å spørre deg om hvor pengene kommer fra som du løser lånet med.
Så klart! Du betaler med nøyaktig samme betalingsinformasjon som på din eksisterende faktura, det vil si til kontonummer 6021 07 17067 og samme KID-nummer som vanlig. Hvis du har eFaktura kan du enkelt øke beløpet i din nettbank før du betaler den.
Ja, du kan betale ditt lån med eFaktura. Du oppretter en eFaktura-avtale i din private nettbank, og ved opprettelse passer du på at mottaker er oss og du bruker ditt KID-nummer som eFaktura referanse.
Du logger deg inn med bankID på Mine sider. Du finner din årsoppgave under Dokumenter.
Forsikringen beskytter deg om du skulle bli syk eller arbeidsledig, men er også en beskyttelse for dine pårørende om du skulle gå bort.
Her finner du alle dokumenter knyttet til din betalingsforsikring.
• Vilkår for låneforsikring
• Førkjøpsinformasjon
• Forsikringsbevis
Skjemaer
• Arbeidsledighet/permittering
• Sykdom/ulykke
• Sykehusinnleggelse
• Dødsfall
Mandag - Fredag
10:00 - 15:00
Lørdag
Stengt
Søndag
Stengt
Ring oss
22 42 42 74eller e-post
kundeservice@collector.no